duminică, 2 ianuarie 2011

recuperatorul (4). despre dependenta

de vorba, indelung, pe uscat, despre riscurile meseriei. despre nevoia de a dobandi puritate si fermitate de cristal atunci cand lucrezi pentru altcineva, altfel risti sa nu te mai ridici niciodata la suprafata.
cuvintele lui imi par vechi si greoaie, oarecum demodate, dar le intuiesc sensul.
in noaptea asta mi-a povestit:
.
,,Omul caruia i-ai umplut o data sufletul iti va oferi apoi sa bei din el de cate ori vei avea nevoie. Dar apa ce ti-o da, nu e apa dulce, ci sarata, mai rea decat setea. Te va astepta cu ranile deschise si vibrand la apropierea ta si ti se va darui in toata plenitudinea sau goliciunea lui, in extaz sau in disperare, ca unui zeu sau ca unui demon, cersind mantuirea sau plata sufletului.
Omul caruia i-ai luat sufletul in maini, fie si pentru o clipa, se va tara pe nisipul uscat care il separa de tine, intinzandu-te sub soarele arzator, sfasiat de dorinta apropierii tale. Te va privi cum te indepartezi -Fata morgana - dorind sa planga, dar nevand de unde.
Omul caruia i-ai atins sufletul in treacat si i l-ai rasfirat usor printre degete se va roti dupa tine, deschizandu-si petalele galbene la fiecare rasarit de-al tau si isi va pleca usor capul la apus, asteptandu-ti revenirea.
Omul caruia i-ai aratat o clipa sufletul sau stralucind sub mormanele de gunoi in descompunere sta in fata ta, cu o mana intinsa, surazand, asteptand ca tu sa dai drumul fricii si sa intinzi la randul tau mana. Toti te asteapta. Alege..."
.
mi se pare oribil ce imi spune. il privesc suparata: ,,nu te cred. pentur ce fel de oameni ai calatorit? daca nu vrei sa ma mai inveti, spune-mi drept, nu te mai da dupa atatea metafore. oamenii isi vor sufletul inapoi, nu pe tine."
m-a privit lung, zambind pe jumatate.
mi-a intins mana cum face de cate ori ma invita intr-o calatorie.
i-am spus: ,,daca vrei sa coboram, vreau sa fac eu o scufundare pentru tine. am inca nevoie sa ma sustii si sa ma conduci in lumea ta, dar iti promit o perla."
.
mi-am dat seama ca m-am cam grabit cu afirmatia. si m-am repezit vrand sa ii demonstrez ca nu are dreptate, ca daca s-a confruntat cu cererea vesnica sau cu recunostinta inlantuitoare, a fost vina lui. ca eu, cu o picatura de experienta, l-as putea ajuta sa-si schimbe acele convingeri.
dar promisesem deja. asa ca mi-am inghitit frustrarea, am respirat de cateva ori adanc si l-am prins de mana, tremurand deja la gandul algelor, coralilor, corabiilor scufundate si a monstrilor marini...

4 comentarii:

Darael spunea...

Cam are dreptate in ceea ce povesteste. Ce nu a povestit ?

Ca e greu pentru cei care ating sufletele celorlalti (vindecandu-le) sa nu devina chiar ei dependenti de recunostiinta celorlalti si de dependenta lor fata de cel / cea care i-a ajutat.

ajnanina spunea...

Darael,
pai cum era sa-mi spuna una ca asta ? :))poate ca inca se confrunta cu asa ceva...

e firesc sa apara atunci cand incepi lucrul cu ceilalti inainte de a fi trecut tu prin toate morile. si e greu de spus cand esti gata.
sper doar ca dificultatile care apar pe parcurs sa fie mai usor depasite.
si sper sa nu ajung la codependenta... cine stie, poate de asta inca nu am inceput :)

Darael spunea...

Hihihi, cica nu ai inceput :D Atunci, de ce ai pumnul plin de perle ?

ajnanina spunea...

Darael,
e adevarat, tu vezi bine :)
doar ca alea sunt perlele mele.
culese de mine pentur mine sau de altii pentru mine...
deocamdata sunt foarte putine cele pe care le-am cules pentru altcineva. si probabil ca sunt atat de putine tocmai pentur ca imi doresc inca foarte mult :))

de asta am si inceput povestea asta, sa ma eliberez de dorinte in scris...
iar dupa aceea, totul sa curga firesc si natural...