joi, 19 februarie 2009

X, si gata

Rămăsese o vreme în genunchi şi după căderea cortinei, cu o expresie de beatitudine pe faţă. Ceialalţi îl lăsară şi plecară să sărbătorească - ,,lasă-l, a rămas să facă pe nebunul, vine el.”
Era fericit, fără să ştie bine de ce. Imaginile chipurilor luminoase îi umpluseră sufletul. Nu îşi mai dorea nimic, doar că, la un moment dat începu să simtă că îl dor genunchii. Se ridică şi se îndreptă zâmbind spre culise.
Dădu la o parte perdeaua roşie şi clipi de câteva ori, orbit de lumină. Lumina flăcărilor, care făcea măştile să strălucească. Ajunsese în atelier...
,,Ei, ai găsit frumuseţea?”
,,Cred că da... de fapt, mai bine zis, m-a găsit ea pe mine.”
,,Eşti pregătit să o păstrezi, să priveşti astfel de acum înainte?”
,,Şi ce câştig dacă o fac?”
,,Ce mi-ai cerut?”
,,Dragoste... şi cum...”
Un val de lumină îl orbi pentru o clipă. Iar lumina întoarse toate măştile pe dos. Strălucirea lor avea aceeaşi intensitate cu a flăcării, dar mai blândă şi mai suportabilă.
Lumina se transformă în căldură care îl învălui treptat. La început pe suprafaţa pielii, apoi pe sub piele, în carne, în sânge şi undeva, mult mai adânc.
,,Asta e dragostea?”
,,Asta.”
Dar asta e deja altă poveste.

5 comentarii:

Lavinia Ștefan-Filip spunea...

Cred ca ai gasit cel mai frumos si mai plin final posibil, draga mea! Chiar ma gindeam, inainte, "care pe care" dintre astia doi... I-ai salvat pe ambii - mesterul s-a dovedit benefic, iar actorul nu numai ca nu si-a vindut sufletul, dar l-a mai si adus la supremul omenesc: dragostea. Nu stiu cum te vezi tu, ajnanina, dar iti spun eu ca ai mentalitate de zina buna.
Ma-nclin, cu drag, sub bagheta ta magica :)))

Anonim spunea...

Frumos final, superbă metaforă...

ajnanina spunea...

dragii mei
multumesc mult pentru sustinere.
faptul ca v-a placut arata frumusetea si dragostea din voi...

Mikka spunea...

Minunat! Minune!
Descoperirea dragostei, dez-acoperirea ei, prin Lumina...
Multumesc pentru magie!

ajnanina spunea...

draga Mikka, dragii mei dragi

magia exista si este la indemana. nu trebue sapat dupa ea, am descoperit ca merge si daca intorci cele obisnuite cu fundu-n sus :)

sustinerea voastra imi da putere sa transpun cu mai multa forta si in viata reala ceea ce e simplu in si cu vorbe...